17.12.07

Hoe denk ik over Kindermishandeling

Ik vind dat kindermishandeling niet kan. Ik vind het echt te ver gaan.
Als je voor kinderen kiest dan moet je ze ook goed opvoeden. Je weet van de voren dat een kind niet altijd luistert. Je bent zelf immers ook jong geweest.
Als je een kind mishandeld dan ben je zelf niet helemaal goed. Je moet dan echt eens nagaan of je misschien geen hulp nodig hebt.
Een kind weet niet wat goed of slecht is. Een kind moet het leren en jij bent diegene wat het goede voorbeeld hoort te geven.

Ook andere mensen dan ouders kunnen het kind mishandelen. Bijv. Ooms, tantes, neefjes, nichtjes, vrienden enz.
Dat vind ik net zo erg als dat een ouder zijn of haar kind mishandeld. Niemand hoort een kind te mishandelen! Een hoort op te groeien in een beschermde omgeving en met liefde opgevoed te worden. Zowel door ouders als door de rest. Je mag misschien iemand niet mogen, maar dat geeft je nog geen recht om hem of haar dan te gaan mishandelen.
Kinderen die mishandeld worden houden en een drama aan over of kunnen het zelf ook gaan doen, omdat ze denken dat het normaal is. Zij zijn zo behandeld dus zij mogen het ook bij anderen doen, maar dat moet jij behoeden. Jij moet het kind duidelijk maken dat het niet hoort en dat je iedereen met respect moet behandelen zoals jij zelf ook behandeld wilt worden.

Ik heb hier een duidelijk mening over!

Geen opmerkingen: